Johannas Jul är tillbaka


För två år sedan skrev jag ett inlägg om att jag skulle sluta blogga och endast dela min jul på Instagram. Men jag har ändrat mig. Sedan en tid tillbaka har jag saknat bloggandet en aning. En saknad som växt och lett mig fram till ett beslut om att återuppta julbloggen igen. 

En gång i tiden var bloggen ett av mina största intressen, en hobby som jag den senaste tiden har känt fattas mig. En hobby som jag känner att jag behöver ha i mitt liv igen. Så jag ger det ett försök till, och denna gången ska jag vara bättre på att komma ihåg att jag faktiskt bloggar för min egen skull i första hand.

Jag vet om att intresset för bloggar är betydligt lägre nu för tiden än när mitt julbloggande startade för 11 år sedan men om det finns någon där ute som fortfarande, likt mig, vill följa julbloggar (och kanske även bloggar själv?) finns lite julstämning att hämta här!

Jag finns fortfarande kvar på Instagram så klart, för de som föredrar det.

Skicka en kommentar

11 Kommentarer

  1. Vad kul att du är tillbaka! Jag har också märkt att fler människor är på Instagram, men jag föredrar faktiskt bloggar med långa texter och mycket mys. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad roligt att du känner så! Jag kan hålla med dig lite i det faktiskt, framförallt nu när bloggarna är färre och man lättare kan sticka ut lite i mängden 😊

      Radera
  2. Vad roligt att du är tillbaka. Jag följer lite olika julbloggar då jag själv är en stor fan av julen. Jätteroligt att läsa om julnyheter och annat. Mvh Maria

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du startat upp med bloggandet igen, tycker bilblogga ger mer av den där mysiga julkänslan man vill åt

    SvaraRadera
  4. Vad kul med bloggande! Jag bloggade massor själv för flera år sedan, det var ju den tidens Instagram… och man får ett mer enhetligt inlägg. Jag gillar bloggande, men glömmer att det fortfarande finns 😅 att du länkar i stories är toppen!! Då hittar vi till dig 🩷

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen något speciellt med bloggar en gång i tiden 👵 Vad bra att du nämner det, då vet jag att det är värt att länka i storyn i fortsättningen också! Tack!

      Radera
  5. Härligt att du startat upp igen, gillar verkligen att läsa julbloggar. Mycket mysigare känsla än bara instagram. Ser framemot fler inlägg :)

    SvaraRadera