En tidsresa till 1920 i årets julkalender

Foto: SVT
Julkalendern 2020 - Mirakel

Årets julkalender i SVT heter Mirakel och handlar om två flickor som byter kropp och färdas 100 år i tiden. Att julkalendern utspelar sig i herrgårdsmiljö under december, både år 1920 och år 2020, gör mig riktigt nyfiken. Jag hoppas på mycket julstämning och äventyr. Regissören bakom Mirakel har även tidigare gjort en av mina favoritjulkalendrar - Håkan Bråkan - detta gör mig, om möjligt, mer taggad på december. Ser du fram emot julkalendern?

Handling: Flickorna Mira och Rakel bor i samma rum i samma herrgård – men hundra år ifrån varandra. När ett konstgjort svart hål kraschar in på vinden skapas ett maskhål genom tiden som binder samman december 2020 med exakt samma dag, samma minut och samma sekund hundra år tidigare, 1920.
Av misstag sugs de in i hålet och byter plats med varandra. Mira i Rakels kropp försöker hantera livet som fin flicka 1920, och Rakel får en chock när hon ställs inför i vår moderna tid, där hennes stiliga hem har förfallit i hundra år och blivit ett HVB-hem. -SVT 

Skicka en kommentar

3 Kommentarer

  1. Jag är verkligen nyfiken på julkalendern och det ska bli spännande att se hur det går för Mira och Rakel. :)

    SvaraRadera
  2. Jag tror (och hoppas) att årets kalender kommer att bli succé :)

    SvaraRadera