Julsaga möter sitcom i julkalendern 2019



Julkalendern i SVT 2019.

Årets julkalender heter Panik i tomteverkstan och beskrivs som en humoristisk julsaga i förhöjd sitcom-tappning. Handlingen utspelar sig i den hemliga tomtebyn på Nordpolen där Tomtens verkstad AB håller till. Dess existens hänger på att barnen fortsätter att tro på tomten. Men tomtens stjärna är fallande, vilket också speglar hans allmänna stämning och hållning när julkalendern börjar, för skulle alla sluta tro på tomten, skulle tomten och hans gäng sluta att existera.

Fredde Granberg och Thomas Claesson har skrivit manus och regisserat de 24 avsnitten.
I huvudrollerna som tomtemor och tomtefar ser vi Pernilla Wahlgren och Per Andersson.



Även Christina Schollin har en roll som tomtemormor. Så julfina de är!



Pernilla lovar oss, via sin blogg, en fin, mysig, rolig, charmig och spännande julkalender i år. Det låter ju fantastiskt! Håller du inte med?



Allt ser verkligen så juligt och mysigt ut, så julstämningen kommer nog vara närvarande en hel del tror jag. Jag håller tummarna för att även handlingen och skådespeleriet går hem, men det ser rätt så ljust ut.
Jag är så taggad på december, på grund av julkalendern och av andra orsaker 😉

Skicka en kommentar

6 Kommentarer

  1. Den tror jag kan vara mysig, härliga bilder :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, bilderna är ju rätt tilltalande :)

      Radera
  2. Den ser ju helt underbar ut :D

    SvaraRadera
  3. Jag ser verkligen fram emot årets julkalender. Tror det kan bli bra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har det på känn jag också!

      Radera