Julens Bucket List: Så långt har jag kommit

Det har varit lite tyst här på bloggen ett tag. Tiden har bara rusat iväg för mig och jag har inte alls hängt med. Det är mycket som händer nu i julväg och jag försöker att inte bli allt för distraherad från mina studier. Men jag tänkte i alla fall checka av min lilla "bucket list" för julen. Jag har inte bloggat om den tidigare så det är väl hög tid att göra det nu. Listan består av saker som jag vill göra fram till julafton. Saker som jag tror kan bidra till en trevlig jul.

Julens Bucket List.

  • Börja julblogga igen
  • Äta pepparkakor
  • Lyssna på julmusik
  • Köpa en jultidning


Det har blivit två jultidningar i år, Allers och Lantliv.

  • Äta risgrynsgröt med kanel
  • Besöka en julmarknad
  • Se en gammal julkalender

Jag har sett många gamla julkalendrar i år! Sunes jul, Håkan Bråkan, Pelle Svanslös, Mysteriet på Greveholm, En riktig jul, Selmas saga, Julpussar & stjärnsmällar och Julens hjältar. Jag vill även se Jul i Kapernaum för första gången.

  • Baka ischoklad
  • Påbörja julklappsplaneringen
  • Skaffa en julkalender
  • Julpyssla minst tre olika pyssel
  • Klä granen
  • Dricka julmust
  • Adventsfika
  • Tända ljusslingan på balkongen
  • Se en julfilm

Tidigare i veckan väckte jag äntligen liv i den röda ljusslingan på balkongen och i förrgår såg jag på årets första julfilm (om man bortser från julkalendrar) - ELF!

  • Skicka julkort
  • Köpa den första julklappen

Jag har äntligen tagit tag i julklappsinköpen på allvar nu. Jag har bara tre klappar kvar att inhandla sedan är jag helt klar. Jag har dock inte slagit in något ännu, jag har lovat min syster att vänta så att vi kan göra det tillsammans runt första advent.

  • Slå in den första julklappen
  • Äta satsumas
  • Köpa en julblomma
  • Skriva en önskelista
  • Önska någon en god jul
  • Fira jul

Skicka en kommentar

0 Kommentarer