Smaktest | Tomteglass 2018



Med lussebullesmak.

Som jag nämnde på Instagram i går så har jag äntligen fått tag på årets Tomteglass. Och i dag har jag provsmakat den. Jag är inte jätteförtjust i lussebullar så jag hade inga större förväntningar på denna glass men jag kände ändå att jag ville testa den då jag gjorde det förra året. Som en liten tradition.

Tyvärr så föll SIA:s Tomteglass 2018 mig inte i smaken, vilket inte var helt oväntat. Lussebullesmaken var helt okej men när jag överraskades av smaken av russin, och jag tycker verkligen inte om russin, så klarade jag inte av att äta mer.

★✩✩✩✩

Så denna glass får ligga kvar i frysen tills jag kommer på vad jag ska göra med den, in i min mun kommer inget mer av den i alla fall 😏 Har ni smakat ännu?

Skicka en kommentar

3 Kommentarer

  1. Men vad synd! Om den nu smakar russin kommer jag inte heller tycka om den...

    SvaraRadera
  2. Det var ju riktigt synd! Den lär nog inte gå att hitta i butikerna här i Finland så jag får säkert inte smaka, men den lät ju lovande tyckte jag. Fast russinsmak i glass alltså, nja.

    SvaraRadera