Jul med Astrid Lindgren på Spotify



Julberättelser.

Jag älskar Astrid Lindgrens berättelser och karaktärer, och jag älskar när Astrids karaktärer firar jul. På Spotify finns flera juliga berättelser med Astrids karaktärer som jag lyssnar på varje år, och jag insåg att jag aldrig har tipsat om detta här på bloggen. Så till er som inte redan visste; Astrid Lindgrens sagor finns på Spotify!

Mina favoriter är "Junibackens jul" och "Jul i Bullerbyn".

Här är en länk till min spellista med samtliga julberättelser.
Och här är en länk till min spellista med övriga AL-sagor.

Skicka en kommentar

6 Kommentarer

  1. MEN ÅH vilket supertips, tack!

    SvaraRadera
  2. Åh så mysigt, tack för tipset! Det hade jag helt missat.

    SvaraRadera
  3. Åh det låter mysigt att lyssna på! Jag gillar berättelsen om Emils jul när han bjuder fattigbona på julbord. Måste kolla in din lista:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt mysigt att lyssna på :)

      Radera