Tvål och apelsinpepparkakor



Apelsin + pepparkaka = ❤

I går var jag iväg för att hämta ut ett paket samt köpa påfyllning till pepparkaksburken. I vanlig ordning var jag ute efter de runda, kryddiga favoriterna från Nyåkers när jag fick syn på en kartong med Annas apelsinpepparkakor. Dessa har jag aldrig smakat på tidigare så jag blev lite nyfiken och tog en sådan istället. Det var ju lite rabatt på de också, på grund av kort datum. De var ganska goda och friska i smaken men man känner av att de inte är helt färska. Har ni smakat?

Jag fick även med mig en handtvål hem som går i samma tema som pepparkakorna. Det fanns denna med apelsin och pepparkaka och den med äpple och kanel. Äpple och kanel hade jag förra året så i år testar jag apelsin och pepparkaka. Jag räknar med att min nuvarande tvål ska ta slut lagom till julpyntningen (som senast), annars byter jag ändå. Vilken är eran favoritjultvål?

Skicka en kommentar

5 Kommentarer

  1. Jag hade en jultvål från Klockargårdens "Julpussar" som var helt ljuvlig, annars gillar jag Gunrys polkagristvål :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gunrys polkagristvål gillar jag också, hade den för några år sedan. Brukar räcka med en jultvål per år :P

      Radera
  2. Polkagris tvålen från gunry :)

    SvaraRadera
  3. Jag testade pepparkakorna förra året och jag gillade dom. När det gäller favvo-jultvål så köpte jag "Frosted Clementine" från Gunry förra året och den luktade sååå underbart! Hoppas på att den kommer finnas i år med:)

    SvaraRadera