Juligheter jag gillar vs inte gillar



Jag tyckte att Matildas lista med juligheter hon gillar vs inte gillar var väldigt rolig att läsa, och därför har jag valt att härmas lite och låna hennes lista. Så nu delar jag med mig av mina juligheter jag gillar och inte gillar.

Två jullåtar...
jag gillar: "Mössens Julafton" och "Jingle Bells"
vs
inte gillar: "Blue Christmas" och "Juligen"

Två köpta julgodissorter...
jag gillar: Juleskum och Dumle Gingerbread
vs
inte gillar: Ischoklad och Wienernougat

Två sorters hemlagat julgodis...
jag gillar: Ischoklad (enligt eget recept) och Risbräck
vs
inte gillar: Kola och Rocky Road

Två julkalendrar...
jag gillar: Håkan Bråkan (2003) och Tjuvarnas Jul (2011)
vs
inte gillar: Skägget i brevlådan (2008) och Allrams höjdarpaket (2004)


Två sorters julpynt...
jag gillar: adventsljusstake i fönstret och grön julgran
vs
inte gillar: färgglad plastgran och lysande figurer

Två julbordsrätter...
jag gillar: julskinka och mammas köttbullar
vs
inte gillar: sill och lax

Två decemberdagar...
jag gillar: kvällen innan Lucia (då granen ska kläs) och Julafton
vs
inte gillar: kan inte komma på någon

Två sorters julmagasin...
jag gillar: Allers julmagasin och Lantliv julspecial
vs
inte gillar: Amelia Jul (kan inte komma på någon mer)

Två julfilmer...
jag gillar: Nu är det jul igen och Grinchen: Julen är stulen
vs
inte gillar: Ett päron till farsa firar jul (kan inte komma på någon mer här heller)

Skicka en kommentar

1 Kommentarer

  1. Håller med om flera saker här, särskilt Skägget i brevlådan och Allram. Sämre julkalendrar får man leta efter. Färgglad plastgran är jag nog också allergisk mot. Risbräck är ju så gott! Får väldigt mycket nostalgiska associationer.

    SvaraRadera