Så var julhelgen 2017



Mitt julbloggande fick ett oplanerat avbrott i början av december förra året. Jobbet, skolan och stressen inför kursavslut och nationellt prov, ett prov som jag i mellandagarna fick göra om, tog upp all min energi. Och som om inte detta var nog gick jag och blev sjuk några dagar innan julafton...

Men jul blev det ändå, även om jag inte orkade skriva om den - då. Men nu så!



Uppesittarkvällen.

Uppesittarkvällen spenderades tillsammans med min pappa och min syster samt hennes sambo. Vi åt julbord, spelade Bingolotto och sällskapsspel och bytte julklappar. Jag var förkyld och hade feber så en mysig hemmakväll med tända ljus, gott att äta och i sällskap av några av mina favoritpersoner var helt perfekt!



Julafton.

Natten till julafton hade jag svårt att sova. Inte på grund av spänning och förväntan, tyvärr, utan på grund av förkylningen. Som tur var så hade jag inte bråttom någonstans och kunde ta en lugn morgon. Men framåt lunch var det dags att åka till mormor och morfar, och som tur var så hade de laddat upp ordentligt med julmust för jag kände mig konstant uttorkad och törstig. Det blir nog lätt så när man har feber och gamlingarna envisas med att ha 30 grader varmt i huset. Vilken tur att jag valde att bära t-shirt just i dag! Efter julmaten vankades Kalle Anka tätt följt av julklappsutdelning (morfar var så otålig). I år var den största klappen under granen till mig, en stor fin tomte - precis vad jag önskade mig! Vi avslutade kvällen med lite sällskapsspel (och massa julmust) innan vi åkte hemåt igen.

I mellandagarna ägnade jag mig mest åt att bli frisk från den envisa förkylningen. Jag hann även med att jobba en dag och gjorde ett omprov i mattekursen som jag äntligen klarade!

Skicka en kommentar

8 Kommentarer

  1. Åh, vilka mysiga foton <3 trist att vara sjuk på julen men hellre förkylning än magsjuka...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! ♡ Ja, usch magsjuka hade ju verkligen förstört hela julhelgen! Jag är mycket hellre förkyld.

      Radera
  2. Åh vad trist att bli sjuk runt julen; det vill man ju verkligen undvika! Vilken tur att det blev en fin jul ändå! Vad härligt med en morfar som är otålig med att öppna julklappar:)))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var lite bittert, men julen är, som tur är, en lugn högtid för oss utan några måsten så det gick ju bra ändå. Men det blir ju lite ansträngande såklart, när inte kroppen är på topp :)
      Haha, ja, vi fick knappt se klart på Kalle xD

      Radera
  3. Vilka fina foton! Hoppas du får en frisk jul i år, och vad skönt att du slipper matteprovet då! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, det ska bli så skönt! :)

      Radera
  4. Vilket härligt inlägg att få läsa :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att du finner glädje av det :)

      Radera