Tre nya i samlingen



Nytillskott i filmsamlingen

Inköpen av nya julfilmer är inte alls lika många längre som för några år sedan. Kanske har jag redan alla som jag vill ha? Men ibland dyker det faktiskt fortfarande upp små tillfällen att värva nya medlemmar till min samling av julfilmer. Som nu till exempel.

För några veckor sedan fick jag tag på julkalendern från 2005, En decemberdröm, och Disneys I väntan på julen. Ett riktigt spontant köp blev det. En decemberdröm har jag inte sett sedan den sändes på TV under december 2005. Jag minns den som en av de mindre bra julkalendrarna genom tiderna och har inte alls känt för att varken köpa den eller se den igen. Men så fick jag tag på den begagnad och fortfarande inplastad för priset av endast 30 kr. Det kanske den är värd? Det ska verkligen bli intressant att se vad jag tycker om den i dag, 13 år senare. Tänk om jag  får en helt annan åsikt nu?
 I väntan på julen är min fjärde julfilm med Musse Pigg och hans härliga gäng. Filmer som dessa kan man inte få för många av! Ett begagnat fynd för endast 10 kr.



I juni fyllde jag 25 år och i mejlkorgen ramlade det in några trevliga rabattkoder. En av dem användes för att bland annat köpa den underbara julkalendern från 2016, Selmas saga (plus lite andra ojuliga filmer). Denna julkalender är helt fantastisk och jag är så glad över att jag nu har den på DVD så att jag kan uppleva den igen! Det har kliat i fingrarna sedan jag hämtade den på posten i fredags, kanske är dags för ytterligare ett julkalendermys snart? 😍

Skicka en kommentar

4 Kommentarer

  1. Men vad mysig I väntan på julen såg ut. Var fick du tag på den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte den i en grupp på FB, den verkar tyvärr ha utgått i butikerna.

      Radera
  2. Selmas saga är ju så mysig!

    SvaraRadera