En röd-grön jul



Fredagens juliga.

I går var jag in till Karlstad för ett möte på förmiddagen och efter en lunch på stan gav jag mig ut på en liten julspaning. Jag var bland annat in på Lagerhaus, H&M Home och Åhléns och på alla ställena hade julen börjat titta fram i överraskande skala.

Åhléns drog jag igenom snabbt, där fanns inte så jättemycket som jag var intresserad utav i nuläget.
På H&M var det riktigt mysigt med underbara textilier och plädar, dock hittade jag inte kuddfodralen som jag var intresserad utav så därifrån gick jag också tomhänt för denna gång.
På Lagerhaus hittade jag adventsljusstaken som jag köpte förra året och bredvid låg det gröna fina ljus och jag fick för första gången upp ögonen för en röd-grön jul. Jag började leka med tanken att sätta gröna ljus i min ljusstake i år istället för vita som jag hade förra året. Eller istället för röda som jag alltid hade förr. Ljusstake i mässing, gröna ljus, röda gardiner och bordstabletter, det lät ju riktigt fint! Så jag gick in på Flying Tiger och köpte fyra gröna ljus där, det blev lite billigare så.

Och innan jag hoppade på bussen hem såg jag även till att få med årets första jultidning. Amelia Jul blev det och jag har nyss börjat läsa i den men jag gillar den redan bättre än förra året!


Adventsljusstaken 2016.

Men innan du går! Vad ska jag fylla ljusstaken med? Kan jag ha grön mossa till gröna ljus? Tips mottages.

Skicka en kommentar

4 Kommentarer

  1. Du skulle kunna ha vit mossa och lägga till lite svampar och tomtar! Det brukar vi göra eller ha ekollon tror jag det heter! Ger en julig känsla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra tips! Det lutar åt vit mossa :)

      Radera
  2. En klassiker med fönsterlav (vitmossa) och röda flugsvampar kanske?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter jättefint! Det lutar åt något sådant :)

      Radera