Innehållet i filmburken



Minns du filmburken jag skrev om häromdagen? Eller det var ju nästan en vecka sedan nu. I alla fall, många gillade idén med den jag blev ombedd att tipsa om vilka filmer jag hade i min burk, så jag gick igenom filmerna och listade upp dem här. Det var fler än jag trodde, hela 29 stycken, så nu har jag lite att göra i höst! En film har jag redan hunnit se, En galen jul, och eftersom att jag är förkyld blir det en hemmahelg denna helg och säkert mys i soffan med någon härlig julkalender. Håll huvet kallt ligger nära till hands, den är så himla mysig!



Dessa filmer vill jag hinna se:

A Christmas Carol (1984)
A Christmas Melody
A Merry Friggin' Christmas
A Royal Christmas
A Very Murray Christmas
Angels in the Snow
Arthur & julklappsrushen
Elf
En galen jul ✓
En underbar jävla jul
Håll huvet kallt
Jul i Kapernaum
Julpussar & stjärnsmällar
Kalle Ankas julfavoriter
LasseMajas detektivbyrå
Liv i luckan
Miracle on 34th Street (1994)
Musse Piggs julsaga
Nu är det jul igen
Piratskattens hemlighet
Polarexpressen
Rulle på Rullseröd
The Holiday
The Mistle-Tones
This Christmas
Tjuvarnas jul
Tjuvarnas jul - Trollkarlens dotter
Tror du på jultomten?
Äntligen jullov

Elf, En underbar jävla jul, Håll huvet kallt, Julpussar & stjärnsmällar, LasseMajas detektivbyrå, Miracle on 34th Street, Nu är det jul igen, Piratskattens hemlighet, Polarexpressen och Tjuvarnas jul (julkalendern) har jag sett minst en gång förut, alla andra är helt nya för mig 😃

Tycker du att jag har missat någon film?

Skicka en kommentar

4 Kommentarer

  1. Mysteriet på Greveholm, Pelle Svanslös och så klart Grinchen får du inte glömma ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, de är ju svåra att glömma :) Kände dock inte att jag behövde ha med dem i burken då det ändå blev så många och jag valde att prioritera sådana som jag aldrig sett och sådana som jag inte sett de senaste åren ;) Grinchen kan det nog dock bli ändå, den är svår att undvika! haha

      Radera
  2. Har du sett Love actually?? Borde definitivt finnas med på listan tycker jag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, absolut, den har jag sett! Kände inte att jag ville ha med den i burken dock :)

      Radera