Favoritdag i december



Jullista från Sofie.

När började du tänka på julen?
Jag har tänkt på julen av och till i perioder, så jag vet inte när jag ska säga att det började. Var det kanske i våras när jag började jobba med bloggens nya design? Eller i juni när jag valde att lägga in designen på bloggen? Eller var det först en månad senare när jag såg på årets första julfilm som tankarna kom på riktigt? Jag har ingen aning 😂

Favoritdag i december?
Det finns ju många speciella dagar i december. Adventssöndagarna till exempel, de tycker jag om. Och Lucia. Den första december drar julkalendern igång, alltid lika spännande. Och julafton såklart, det måste nog vara den bästa dagen!

Vad vill du ändra på denna julen, jämfört med förra?
Jag vill lyckas klura ut något riktigt roligt att köpa till mina småbröder i julklapp, var inte helt nöjd förra året. Även pappa är svår att köpa till då han aldrig önskar sig något... Vädret vill jag ändra på också ❄

Vad vill du absolut inte ändra på denna julen, jämfört med förra?
Jag vill absolut inte vara utan familjen i år heller!



Vilken godsak vill du allra helst baka/köpa?
Ischoklad vill jag göra efter eget recept. Och lite julmust hade inte varit helt fel 😛

Har du någon jullåt som alltid är bland de första du spelar på säsongen?
Ja, Stilla natt tycker jag om att inleda julsäsongen med, den är så fin och mysig - en riktig klassiker!

Skicka en kommentar

4 Kommentarer

  1. Kul att du Julbloggar :) Älskar din julblogg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att få höra! :) Tack! ♡

      Radera
  2. Vi har samma favoritdagar i december. Det är något visst med adventssöndagarna. De är sådär extra mysiga tycker jag. Och ingen jul utan Stilla natt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att vi tycker så lika :) Ja, visst är de riktigt mysiga. Och absolut ingen jul utan Stilla natt!

      Radera