Årets bloggdesign och halva tiden kvar



Sex månader kvar till julafton firas med en ny bloggdesign.

Tänk att redan ett halvår har passerat sedan vi firade jul senast, och endast ytterligare ett halvår återstår tills det är dags att träffa tomten igen. Jag ser fram emot det. Jag längtar inte så jättemycket efter julen ännu men jag längtar efter julbloggen, och allt vad den innebär, och jag har därför i vanlig ordning ägnat stunder under våren åt att planerat bloggens utseende för i år. Och eftersom att den nya bloggdesignen har varit färdig sedan några veckor tillbaka kände jag att i dag, sex månader innan julafton, var en bra dag att sätta in den på bloggen på. Och då måste jag ju såklart skriva några rader också.

Bloggen har fått en ny header, utan några bilder denna gång och endast bloggens titel på en grå, mönstrad bakgrund och några snötäckta granar som smälter ihop med bloggens bakgrund. Jag har även valt nya typsnitt som jag hoppas ska vara tillräckligt läsvänliga för alla. Och nya färger och ikoner och uppdaterade texter. Jag har flyttat upp arkivet till sidomenyn igen och ändrat utseendet på kategorierna. Bara för att nämna de största förändringarna. Och som vanligt så är jag ju nyfiken på era åsikter!

Det är lite väl tidigt för att börja julblogga ännu, dock hade jag gärna velat, men det får vänta några veckor till, 5-6 veckor kanske, nu ska jag försöka njuta lite av sommaren.

Skicka en kommentar

2 Kommentarer