Uppdrag: Rädda julen!



Juliga böcker från OLIKA förlag.
Jag fick hem tre jättefina, juliga böcker från bokförlaget OLIKA för någon vecka sedan och för mig som älskar barnböcker var detta såklart uppskattat även om jag inte har några barn att läsa dem för. Inte ännu. Det jag gillar med barnböcker är de fina illustrationerna och färgglada omslagen och dessa böcker är inga undantag!

I boken 'Konrad lussar' får vi ta del av en nära syskonrelation, samtidigt som vår luciatradition skildras ur ett barnperspektiv.

I 'Uppdrag: Rädda julen!' är julen är hotad! Någon eller några förstör julgranar och russin blir till harlortar i glöggen. Pepparkaksdegar och paket försvinner. Lina och Peppar måste ta reda på vad det är som händer. Och de måste rädda julen!
Detta är en adventsbok med 24 kapitel, från 1 till 24 december, så denna håller jag på att läsa just nu.

'Jul: Pekbok' passar för de allra minsta barnen och är ett perfekt sätt att skapa julstämning genom lässtunden. Fokus i boken ligger på sådant vi förknippar med julen, som clementin, pulka och paket. De sista sidorna utgår istället från att göra: skala clementin, åka pulka och öppna paket. Två moment, en bok!

Skicka en kommentar

0 Kommentarer