Julen 2016



Julen firades hos:
Mormor och morfar med julbrunch, fika och julklappar. Eftermiddagen och kvällen spenderades hemma med bara en massa soffmys framför TV:n med tända ljus och gott att äta och dricka.

Bästa presenten du fick: 
Mina nya DVD:s, min nya målarbok, Harry Potter-versionen av Trivial Pursuit, limpistolen och de goda tvålarna. Allt.

Bästa presenten du gav:
En Harry Potter-målarbok till min syster som jag tror att hon blev både glad och förvånad över.

Roligaste presenten du fick: 
Ett juligt påslakanset, för det har jag faktiskt inget.

Roligaste presenten du gav:  
Jag gav en jojo till min mormor, mest på skoj för att morfar hade berättat om hur duktig mormor tydligen var på att använda en jojo.



Godast på julbordet var:
Julskinkan!

Det bästa jag såg på tv på julafton var:
Julkalenderns sista avsnitt och Karl-Bertil Jonssons julafton.

Julaftons största miss i år var: 
Jag var så himla trött då jag och min syster var uppe lite för länge kvällen innan trots att vi skulle gå upp ganska tidigt. Jag kände inte av det till en början men efter att jag kommit hem, kollat på Kalle Anka och ätit mat, fick jag faktiskt ta min en tupplur på soffan medan Kan du vissla, Johanna? visades på TV:n. Jag piggnade till lagom till julkalendern.

Till nästa julafton ska jag: 
Samla nya julklappsidéer och bli bättre på att rimma.

Det bästa den här julaftonen var:
Maten var god, mina närmaste var samlade och julklapparna var uppskattade.



Hur har eran jul varit?

Skicka en kommentar

0 Kommentarer