Lite påtvingad julstämning



Årets första julfilm.

Jag skulle kolla på film med min pappa i går och la då fram förslaget att kolla på Christmas with the Kranks. Jag tänkte ta tillfället i akt att ge både pappa och mig själv lite julfeeling såhär i onsdagsmörkret, med de tunt snötäckta taken utanför fönstret, och han gick faktiskt med på det. Det gick inte hem förra gången jag försökte, för någon vecka sedan, men denna gången hade han nog inget bättre filmförslag själv att komma med och gick därför med på mitt. Så bortsett från några julkalendrar, har jag nu kollat på årets första julfilm. Det blev av senare än vad jag trott men jag har lite svårt att få lust till att kolla på julfilm när omgivningen i hemmet är så ojulig, det brukar kännas bättre när pyntet kommer fram - vilket det gör om ca två veckor. Så taggad!

Skicka en kommentar

0 Kommentarer