Årets Julklapp 2016

Årets Julklapp 2016 är VR-glasögonen.

"Vi lever i den digitala tidsåldern med ständigt ny teknik samtidigt som vi lever i ett upplevelsesamhälle där vi förväntar oss mervärden och förstärkta upplevelser i de flesta situationer. VR-tekniken tar fasta på dessa två trender i kombination. VR-glasögonen som symbol för den nya VR-tekniken och jakten på upplevelser har fått sitt genombrott i år och efterfrågan ökar. Barn som vuxen låter sig förflyttas ut ur hemmet och rakt in i den virtuella verkligheten." -HUI

Jag tycker att VR-glasögon verkar ganska coola. Jag har inte vågat testa själv ännu men jag tror att jag vill göra det, någon gång. Det är dock inget jag vill ha i julklapp. Men jag är inte alls förvånad att de blev årets julklapp. Det ska ju vara mycket teknik nu för tiden, med risk att låta lite lillgammal :)

Skicka en kommentar

0 Kommentarer