Veckans juliga



En sammanfattning.
Det har faktiskt hänt en del juliga saker under den senaste veckan som jag inte har hunnit berätta för er ännu, så jag tänkte sammanfatta lite kort nu.

  • Tidigare i veckan fick jag hem en beställning från Ellos som bland annat innehöll en röd t-shirt med en guldig snöflinga på som jag inte kunde motstå och ett par röda spetsgardiner till sovrummet som ska hängas upp om ca en månad.
  • Jag har köpt årets andra jultidning, Amelia Jul. Den var bra men jag är faktiskt inte jätteimponerad.
  • Jag gjorde i torsdags ett besök på IKEA, dock var inte julbutiken öppen ännu, men ett doftljus som doftar pepparkaka, en röd pläd och två amaryllisar i plast fick jag med mig hem i alla fall. Och en julmust. Jag ska tillbaka dit på lördag på glöggmingel och inhandla resten på min lista då.
  • Jag har beställt ett nytt mobilskal med söta renar på.
  • Jag har ätit årets första pepparkaka, eller närmare tio stycken har det väl blivit nu.
  • Det har även blivit några tomtegrötfrukostar och satsumas till mellanmål. 

Det tror jag var allt. Tänk så mycket juligt man kan vara med om under en helt vanlig vecka i oktober.

Skicka en kommentar

7 Kommentarer

  1. Att tjuvstarta julen förgyller ju hösten lite :D vilket sött mobilskal!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör det :D Eller hur, kunde inte motstå det!

      Radera
  2. Vilken härlig vecka du verkar ha haft! Och gud vilken söt t-shirt och fint mobilskal. Vart hittade du mobilskalet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den var inte så dum :) Mobilskalet är från eBay.

      Radera
  3. Jag längtar efter tomtegröt och pepparkaka, det får nog bli premiär till helgen!

    SvaraRadera
  4. Jättefint skal till mobilen

    SvaraRadera