Nya, juliga böcker



God jul, Karl-Bertil Jonsson och A Christmas Carol.
Något jag inte köper så mycket utav är böcker, inte ens till jul. Gör du? Men plötsligt så händer det och under det senaste året har jag köpt hela tre nya, juliga böcker.



"A Christmas Carol" köpte jag redan förra året men glömde typ bort att blogga om den, tror dock att jag nämnde den på Instagram. Boken är på engelska och vackert röd med gulddetaljer. Jag blev inspirerad av Amanda att köpa den och klickade hem den på eBay. Det har inte blivit av att jag har läst den ännu, men det ska jag absolut göra! Jag skulle även vilja ha den svenska versionen.



"Sagan Om Karl-Bertil Jonssons Julafton" impulsköpte jag i början av året efter att ha sett den på en blogg. Jag är så lättpåverkad ibland alltså. Jag vet inte riktigt varför men bilden fick boken att se så fin och mysig ut och jag fick ett akut ha-begär. Men jag är nöjd över mitt köp, för boken är faktiskt mysig. Jag älskar bilderna i den och att se på Karl-Bertil Jonsson på TV varje jul är en tradition för mig! Karl-Bertil Jonsson är en tradition för mig. En jultradition.



När jag skulle beställa hem en bok till min mammas födelsedag råkade jag stöta på boken "God jul - kakor, knäck och karameller" och blev då påmind om hur mycket jag ville ha den förra julen, men uppenbarligen så köpte jag den aldrig, så jag bestämde mig för att köpa den nu istället. Lite jul i juli är aldrig fel. En jättetrevlig bok med både recept och pyssel. Det enda jag önskar är att den hade fler sidor :)

Skicka en kommentar

4 Kommentarer

  1. Haha det habegäret du snackar om drabbade just mig när jag såg din bild på Karl Bertil Jonssons julafton. Känner att jag måste ha den och jag har aldrig ens sett det på tv XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, oj då xD Tänk vad en bild kan göra med en, haha.

      Radera
  2. Åh, Karl-Bertil skulle jag också vilja ha, jättefin! Jag älskar Karl-Bertil o för mig är det viktigare än Kalle på julafton :)

    SvaraRadera