Första snön och annat juligt


Tänk att så mycket juligt kan hända en helt vanlig torsdag i november. Den första snön faller i sällskap med regn utanför fönstret. Det är blött men ett tunt, tunt, vitt täcke lägger sig i alla fall på vägar och hustak. Jag ska strax gå ner i källaren och hämta upp jullådorna för till helgen (med eventuellt start redan ikväll) ska julen få komma fram!

Och idag öppnar IKEA sitt julbord. Jag ska till IKEA till veckan tror jag och inhandla en julklapp, får se om det blir någon julmat eller ej.

Idag är det även tre ynka veckor kvar tills det bär av mot Göteborg och Jul på Liseberg!
Jag fullkomligt älskar den här tiden på året med allt roligt och mysigt, och kanske lite magiskt, att se fram emot :)

Detta vaknade jag upp till. Bild från Instagram tagen strax efter 9 imorse.

Skicka en kommentar

2 Kommentarer

  1. Kul med snö. Jag har aldrig testat Ikeas julbord, men jag skulle vilja göra det.

    SvaraRadera
  2. Mysigt med snö. Jag väntar fortfarande på första snön. Vet inte hur många gånger om dagen jag kolla SMHI ;)

    SvaraRadera