Utebelysning - När är det dags?

Bilder från Tumblr.

Okej, det är två månader kvar till julafton, en månad kvar tills det ska julpyntas här hemma, anser du att det är för tidigt att sätta upp utebelysningen? Utebelysningen i år innebär för min del en ljusslinga runt balkongräcket. Jag såg faktiskt tidigare idag en granne som satt upp sin ljusslinga, den har dock vit belysning, min har röd och är inte riktigt lika diskret...

När planerar du att plocka fram utebelysningen?

Skicka en kommentar

10 Kommentarer

  1. Önskar det var acceptabelt att plocka fram nu. Men det är nog bäst att vänta fram till advent för att låta julen behålla sin magi :)

    SvaraRadera
  2. 1 Advent kommer min upp, då jag har en gran med slinga som har färgerna; gul, röd, grön, blå. :)
    och julgranen inne kommer upp 1 advent :)

    SvaraRadera
  3. Min sitter uppe runt altanräcket året runt. På sommaren är den jättemysig på varma kvällar när man inte vill gå in och sen får den vila fram till mitten på oktober när den tänds varje kväll igen. Framåt första advent kompletteras den med granris runt räcket. 😊
    HTTP://Julilunna.wordpress.com

    SvaraRadera
  4. Har samma fundering som du, när ska vi tända ljusslingorna =)
    Tror jag ska dra igång min nästa helg, lagom till skiftet oktober / november.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag funderar också på det, eller i alla fall till någon gång under första veckan i november...

      Radera
  5. Jag har börjat hänga ut mina. Har bara vita slingor ute. Det är ju nu det är som mörkast.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det är ju jättemörkt nu, det är därför jag sitter och funderar på detta...

      Radera
  6. Vår är blå, och den ska upp nästa vecka. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad mysigt med blått! Jag funderar också på att vänta någon vecka till, eller kanske lite längre ändå. Jag får nog se hur mina grannar gör :)

      Radera