Oktoberutmaning: Dag 6 - Julpyssel


#6 Favoritjulpyssel att göra själv.

Oj, en favorit... Svårt, jag pysslar en del under julen. Men förutom det självklara som att baka och slå in julklappar, som jag ser som ett pyssel, så gillar jag också att göra detta:


Frosta lyktor. Dessa gjorde jag förra året. Riktigt roligt och ganska enkelt pyssel, och fint blev det också om jag får säga det själv.


Fläta hjärtan. Ett gammalt klassiskt julpyssel som jag gör nästan varje år bara för att det är lätt och roligt. Förra året testade jag ett nytt mönster, bild på det hittar du här. Det var inte lika enkelt men en rolig utmaning som jag klarade ganska bra.
Hjärtat på bilden ovan är från 2013 och var från början rött och vitt men det såg så tråkigt ut så jag tejpade över den vita delen med randig paper tape och så var den räddad :)


Och till sist, julkort. Jag gör inte många julkort varje år men jag gör alltid några. Mina föräldrar brukar framförallt få ett varsitt.

Brukar du skapa något eget under julen?

Skicka en kommentar

2 Kommentarer

  1. Superfint julpyssel! Så duktig du är!
    Jag önskar att jag hade mer tid att julpyssla! :)

    SvaraRadera