Den första oktober

Ihopsatt av mig med bilder från Tumblr.

En ny månad, och den första julmånaden enligt mig, är här. Oktober har anlänt och idag är det endast två månader kvar tills julkalendern drar igång och tills alla våra hem kommer vara alldeles julpyntade och fina. Som vi längtar! Eller hur!? 

Den här månaden hoppas jag på frost och ett lättare snöfall. Och såklart en massa höstmys :)

Under oktobermånad kommer jag:
  • Tillåta mer julmusik.
  • Börja kolla på julfilmer.
  • Kolla mer intensivt efter julklappar.
  • Eventuellt gå på årets första julmarknad.
  • Köpa jultidningar.
  • Julpyssla.
  • Och julspana på IKEA.

Hur juligt kommer oktober bli för dig?

Skicka en kommentar

8 Kommentarer

  1. Det lät som en bra lista! Smart att julpyssla i oktober faktist!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är nu man ska passa på tycker jag. Man vet aldrig om tiden räcker till närmare jul..

      Radera
  2. Tänkte köpa jultidningar, lyssna på julmusik, börja testbaka lite julsaker :) Och lite smått o gott :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt det låter :) Jag har aldrig testbakat något, kanske skulle göra det... :)

      Radera
  3. Visst är det så att i oktober börjar det bli lite mer legitimt att längta efter julen. Själv ser jag så mycket fram emot att det ska börja komma fram lite mer jul i butikerna och framför allt längtar jag efter jultidningarna. Under oktober kommer jag också att smyga igång med lite juliga filmer, det ser jag fram emot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt :) Jag ser också fram emot jul i butikerna!

      Radera
  4. Jag tycker oktober har blivit allt mer julig för varje år, för min del. Så vi kan ju hoppas det fortsätter så ;)

    SvaraRadera