Att få uppleva julen i Göteborg


Du kan aldrig gissa vad jag och min pappa precis har kokat ihop för julroligheter.
*Ger dig några sekunder att gissa...* Vi har bokat tågbiljetter till Göteborg för att besöka Jul på Liseberg den 10 december!

Åh, jag är så taggad. Sist jag var där var i december 2011 och det var riktigt mysigt, dock regnade det så den här gången håller jag tummarna hårt för snö istället. Det skulle vara perfekt om det såg ut som på bilden ovan! Ett lätt men täckande snötäcke. Förhoppningsvis så hinner det även mörkna på lite innan vi måste åka hem, det skulle vara roligt att få se och uppleva all belysning i vintermörkret för det hann vi inte sist. Nu längtar jag!


Nu ska jag kolla igenom en låda med julsaker som jag fick av min mamma häromdagen, hon ska snart flytta och har därför rensat lite så nu ska jag se efter om det finns något som jag har användning utav :)

Har du besökt Jul på Liseberg någon gång?

Skicka en kommentar

5 Kommentarer

  1. Jag har aldrig varit där men skulle gärna vilja. Har dock väldigt långt dit ca 100 mil enkelresa

    SvaraRadera
  2. Själv bor jag i Göteborg men gör aldrig något juligt här, pinsamt! Jag har varit på Jul på Liseberg en gång, också 2011 vilket var innan jag flyttade hit, och då regnade det ju som sagt men var ändå suuuupermycket folk så jag såg ingenting:) Säger varje år att jag ska gå men det blir aldrig så. Kanske i år?

    SvaraRadera
  3. Åh, det är ju så himla mysigt med Jul på Liseberg! Dock var det ingen snö när vi var där, men det var allt mysigt ändå :)

    SvaraRadera
  4. Gud så mysigt! Så härligt att ha något att se fram emot, bidrar ju till ännu mer stämning.

    SvaraRadera
  5. Gud vad roligt att få åka dit. Har länge viljat åka dit men det har inte blivit så. Kanske skulle boka och åka dit, det är nog säkert mysigt. :)

    SvaraRadera