Sabinas jullista


En perfekt julig dag
äter jag: risgrynsgröt med kanel till frukost, eller vörtbröd med julskinka.
dricker jag: julmust.
lyssnar jag på: Amy Diamonds mysiga julalbum.
tittar jag på: Nu är det jul igen.
känner jag doften av: pepparkakor eller ljuset Christmas Memories från Yankee Candle.
är jag med: min familj.
bakar/lagar jag: knäck eller tryfflar.

Dagen innan julafton ser ut så här:
De senaste åren har det blivit uppesittarkväll med Bingolotto och något gott att äta och dricka.

På julaftonskväll brukar jag:
Kolla på Karl-Bertil Johnsson och Svensson Svensson, umgås med familjen, "leka" med julklapparna, kanske spela något spel och bara mysa.

På juldagen känner jag:
Det är väldigt blandade känslor. Jag brukar lite bittert känna "att nu är julen över" samtidigt som jag känner mig nöjd för att det blev en bra, mysig och trevlig julafton och julsäsong.

Listan kommer från Santababy.

Skicka en kommentar

1 Kommentarer

  1. Åh vad kul! Den ska jag också lägga upp. Kommer till lunch i morgon (lite tidsinställt ;0))
    Dagen innan julafton för dig verkar vara helt så perfekt som en ska ha det!

    SvaraRadera