Längtar, längtar inte


Med inspiration från Bittes jul kommer nu en lista med julrelaterade saker som jag längtar efter samt några punkter med saker som jag inte längtar så mycket efter.



Jag längtar efter/ till...
  • Första snöfallet.
  • Att börja kolla på julfilmer.
  • Att få gå på julmarknad.
  • Julpysslet.
  • Tända ljus.
  • Att få julpynta.
  • Första advent.
  • Att komma igång med julbaket.
  • Julkalendern.
  • Skyltsöndag.
  • Att få klä granen.
  • Julmaten.
  • Uppesittarkvällen.
  • Julafton!
  • Nyårsafton.

Jag längtar inte efter/ till...
  • Snöslask.
  • För mycket minusgrader (tillräckligt för att snön ska ligga kvar).
  • Is och halka.
  • Julens slut!


Vad längtar du efter?

Skicka en kommentar

1 Kommentarer

  1. Jag längtar mest till att få börja pynta och att affärerna tar fram en massa julsaker

    SvaraRadera