Säsongens bloggdesign & smygstart


Augusti är här, detta blev en kort sommar. För jag antar att sommaren är slut nu? Enligt SMHI kommer det bli som max 19-20 grader de närmaste tio dagarna, det är lite klent för att kalla för sommarvärme. Men för min del gör det inget om hösten är på ingång, jag längtar efter mina duntofflor och juldoftande ljus.

Gårdagskvällen ägnade jag åt att lägga in den nya bloggdesignen för i år och tro det eller ej men jag fick för mig att lyssna på julmusik under tiden. På låg volym såklart, lite diskret. Årets bloggdesign är lite stilrenare gentemot tidigare år med vita bakgrunder och julfärgade detaljer. Jag har även valt att göra inläggen lite bredare, från 700 till 800, eftersom att jag fotograferar mycket och gärna bjuder på många bilder så blir det lite finare om de är stora och utgör stor del av inlägget. I och med detta kan bilderna i de gamla inläggen anses som "för små" men jag hoppas att det inte påverkar upplevelsen allt för mycket.

Som vanligt så smygstartar jag bloggen nu i augusti, det är ju så svårt att hålla sig borta, och det höstliga vädret gör ju inte direkt saken lättare. Tänk att jag redan är inne på mitt fjärde år som julbloggare, och som jag älskar det här med att blogga om julen! Fotografera och dokumentera. Vad gjorde jag innan jag började blogga egentligen?

Jag hoppas att ni är laddade för en ny bloggsäsong och så småningom även för julen, och berätta gärna vad ni tycker om bloggdesignen! 

Skicka en kommentar

8 Kommentarer

  1. Jag är definitivt laddad, så fint att folk börjar komma igång igen!

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har också undrat ibland vad jag gjorde innan jag började blogga... Det är ju så himla kul när man kan skriva hur mycket som helst om sina passioner och dela det med andra liksinnade!!

    SvaraRadera
  3. Det är så härligt att inte vara ensam med jultankar.

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du är här igen! Jag själv har lyssnat på julmusik på hög volym och kollat på Grinchen hela sommaren, men bloggen får nog vänta en månad till i alla fall. Det ska bli kul att följa dig i år igen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, härligt! Tack, det ska bli roligt att följa dig också :)

      Radera