Julkalendern 2015

Originalbild: SVT

"I årets julkalender blir det historielektion i 24 delar som berättar barnens historia – från år 1015 till 2015. Serien återanvänder både besättning och berättargrepp från tittarsuccén Historieätarna: radarparet Erik Haag och Lotta Lundgren axlar de flesta av seriens vuxenroller, medan seriens barn varierar från avsnitt till avsnitt.

Till skillnad från tv-serien Historieätarna kommer julkalendern 2015 berättas i kronologisk ordning. Första avsnittet utspelar sig i år 1015. Tjugotre avsnitt senare har serien kommit ikapp vår egen tid; den sista episoden utspelar sig på julafton 2015. Som en påminnelse om att historien faktiskt pågår hela tiden."



Detta kan bli riktigt intressant tror jag. Jag har aldrig kollat på Historieätarna men jag gillar historia, i alla fall till viss del, och tror att denna kalendern kan bli både rolig och lärorik. Så detta ser jag fram emot.

Hur känner du inför årets julkalender?

Skicka en kommentar

2 Kommentarer

  1. Intressant blir det säkert, men jag känner mig inte direkt övertygad av klippet... Får väl se, helt enkelt ;)

    SvaraRadera
  2. Det här kan ju inte bli annat än succé! Jag är ett stort fan av Historieätarna sen tidigare och tycker definitivt att du borde se det.

    SvaraRadera