Helenes jullista


Redan den fjärde listan för i år och det är fortfarande augusti, men det gör inget. Denna lista kommer från Helenes underbara jul.

Hur länge har du julbloggat?
Sedan 26 augusti 2012. Tre år, detta är alltså min fjärde säsong.

Varför började du?
Jag nöjde mig med att läsa julbloggar i ca två år och skapa en julkategori på min "vanliga" blogg men bestämde mig sedan för att jag också ville blogga om julen på riktigt och ha en hel blogg dedikerad till detta. Bland de bästa besluten jag har tagit!

Vad är det absolut roligaste med julbloggeriet?
Att få dokumentera julen på ett helt annat sätt än vad jag gjort innan. Att få använda kreativiteten, få utlopp för julglädjen tidigt och dela med sig till andra, och kanske till och med inspirera någon.

Brukar du delta i jultävlingar?
Ja, det händer.

Vinner du?
Det har faktiskt hänt.

När börjar du lyssna på julmusik?
Vanligtvis i oktober men kan hända att jag tjuvlyssnar lite tidigare också. I december höjer jag volymen!

Vilken julfilm ser du först?
Nu är det jul igen.

Vad är godast: Pepparkakor eller Lussekatter?
Pepparkakor.

Måste det vara snö på julafton?
Ja, hemskt gärna.

Var firar du helst jul?
Hemma.

Vilken julblogg har du följt längst?
Jul i tomteverkstan.

Har du tips om någon ny julblogg?
Ingen som är helt ny, men jag återkommer...

Vad ska en bra julblogg innehålla?
Bra (och gärna många) bilder, bra text, snyggt upplägg, tips och julstämning.

Med vad fotograferar du dina julbilder?
Canon EOS 60D, ibland med mobilen Sony Xperia Z2.

Kommer du åka på någon julmarknad i år?
Någon julmarknad kommer det bli, vet inte vilka ännu dock.

Varför vill du att folk ska läsa just din blogg?
För jag hoppas att det kan med glädje ge dem stämning, tips och inspiration. Jag satsar alltid på välgjorda inlägg med egna bilder och intressant text.

Skicka en kommentar

4 Kommentarer

  1. Åh, ska bli så kul att följa din blogg i år igen som är en av mina absoluta favoritbloggar av julbloggarna. Den uppdateras ofta och så har du en snygg design och tar superfina bilder! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, fina du! Dina ord värmer verkligen, tusen tack! Du är så välkommen in hit till mig när du vill :)
      Jag uppskattar din blogg väldigt mycket också btw!!

      Radera
  2. Kul att läsa dina svar. Bra kameror att fotografera med :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för en rolig lista. Ja, jag älskar mina kameror :)

      Radera