Förra årets första


Jag har suttit och funderat på när vissa saker inföll för första gången för säsongen förra året för att veta på ett ungefär när jag kan förvänta mig att de faller in i år, och detta är vad jag kom fram till:

  • Blogginlägg: 2 augusti
  • Julmust: 28 september
  • Jultidning: 7 oktober
  • Pepparkaka: 16 oktober
  • Julklappsinslagning: 22 oktober
  • Julmarknad: 1 november
  • Snö: 6 november
  • Julbak: 20 november
  • Julfilm: 27 november
  • Julmat: 9 december

Nu sitter jag och längtar efter att allt ska inträffa igen, för första gången för i år (förutom första punkten då). Just nu längtar jag lite extra efter julmusten och en mysig tidning.

Vad längtar du efter inför julsäsongen 2015?

Skicka en kommentar

4 Kommentarer

  1. Oj vad sent du kollade på julfilm, hur kan du hålla dig så länge? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte! Den rätta känslan infann sig inte förrän då antar jag :) så jag såg inte alls många julfilmer förra året... I år kommer jag nog börja tidigare. Jag har redan nu sett två julkalendrar ;)

      Radera
  2. Jultidningarna ser jag verkligen fram emot!

    SvaraRadera