Att planera julpyssel


Jag sitter och funderar på vad jag skulle vilja pyssla med till jul. Förra året gjorde jag bland annat lyktorna här ovan, minns du dem? Jag ångrar mig lite att jag inte plockade med mig dem när jag var nere i källaren tidigare idag. Det hade varit riktigt mysigt att tända i dem under hösten...



Det jag dock fick med mig är dessa julkulor som jag fyndade på Panduro i mellandagarna. De planerar jag att måla, några i silver och några i rött eller guld, och sedan hänga i granen till jul. Jag har även funderat på någon form av decoupage men är osäker...

Annat jag planerar att pyssla med är julkort, nejlikeapelsiner, flätade hjärtan och andra eventuella papperspyssel.

Brukar du julpyssla?

Skicka en kommentar

8 Kommentarer

  1. Vilka fina lyktor, kanske någonting jag ska testa på i år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, gör det! Fina och enkla att göra :)

      Radera
  2. Jag håller precis på att pyssla egna julgranskulor av cellplastkulor och mod podge - det blir ett gäng glitterbollar i guld. Ska lägga upp dem när de är helt klara (torkar just nu) :).. Älskar att pyssla men det är inte alltid man har tid med jobb, familj, vänner och pojkvän etc :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser jag fram emot att få se :D

      Radera
  3. Jag gjorde egna julkulor både förra året och året innan det. Det är verkligen roligt och man får något man faktiskt använder utav det :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med. Jag älskar att ha egengjort pynt i granen :)

      Radera
  4. Tanken är alltid att julpyssla men har inte så mycket tid. I år lär jag inte hinna med mycket alls tyvärr

    SvaraRadera