Piratskattens hemlighet


14 avsnitt har visats, 10 avsnitt återstår.
Mer än halva julkalendern är sänts och julafton anländer om knappt 10, snart 9 dagar och det börjar bli dags att jag skriver om min åsikt kring Piratskattens hemlighet

När jag fick höra att årets julkalender skulle utspela sig utomlands i värme och utan snö blev jag som jag nämnt tidigare ganska besviken. Nu efter 14 avsnitt är jag dock lite mindre besviken. Trots sommarkläder och snöbrist så är kalender faktiskt ganska bra. Bra skådespelare, spännande story. Jag kan tänka mig att barn gillar den. Jag gillar den. Även om jag föredrar julkalendrar där man ser att det faktiskt är vinter och jul så kanske detta inte är så dumt ändå. Det är precis som min syster sa, alla svenskar firar ju faktiskt inte jul hemma i Sverige så varför inte göra en julkalender om de också?

Vad är din åsikt kring årets julkalender?

Skicka en kommentar

1 Kommentarer

  1. Jag håller med dig, jag va väldigt skeptiskt, men den är lite bättre än man trott. Fast ja, det ska va snö, julstämning och julmys i en julkalender!

    SvaraRadera