Första julmarknaden för i år...


... blev Jul på Mårbacka Minnesgård.
Tänk att jag kom iväg dit trots allt. Jag hade stora tvivel där ett tag men iväg kom jag tillslut i sällskap av pappa. Marknaden var lika lerig men mysig som sist dock saknade jag återigen lite stämningsfull musik. Värmlandsvisan på dragspel var inte riktigt vad jag ville höra... Men, men.

Ursäkta julklappsstöket i bakgrunden på bilderna, det är inte lika roligt att plocka bort som det är att plocka fram...

Självklart så kom vi inte hem tomhänta, eller ensamma heller för den delen. Två söta, skäggiga tomtar fick följa med. Den med grått skägg är min och den med vitt är pappas. Det blev billigare att köpa två, så vi köpte två! Även en flaska Enbärsmust inhandlades som ska avnjutas ikväll, jag kunde bara inte gå hem utan en flaska av denna goda dryck! Och några strutar med polkagriskarameller och fudge. Strutarna sparas nog till julafton.

Tiden springer iväg. November är redan här, det är 53 dagar kvar till julafton, en månad kvar tills det är dags för julkalendrar och det är hög tid att börja planera julen 2014. Så sätt igång nu, om du inte redan har börjat!

När planerar du att göra julmarknadspremiär?

Skicka en kommentar

6 Kommentarer

  1. Åh vad roligt! tidigt de börjar :) jag tror det blir 1:a advent för min del, eller 2:a! Sigtunas julmarknad brukar jag inviga med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, på Mårbacka är det alltid tidigt :) OK, men då är det ju inte så långt kvar, faktiskt! Hoppas du får roligt :)

      Radera
  2. Den där marknaden skulle jag också vilja gå på, Mårbacka liksom! Min julmarknadspremiär blir nästa vecka då jag ska åka ner till Falköping och gå på Falbygdens osts julmarknad :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det borde du göra någon gång tycker jag! Vad roligt :)

      Radera
  3. Var faktiskt iväg idag till Mårbacka och det var första gången jag var dit. Det var väldigt mysigt där och det blev några köp. Och som du skriver så saknade jag också lite julmusik. Självklart kommer jag att åka dit nästa år också.

    SvaraRadera