En månad kvar!


Den 24 november.
Hösten har rusat förbi och nu återstår bara drygt en månad av denna julbloggssäsong. Vart tar tiden vägen? En månad kvar till julafton, det känns nästan lite otroligt men samtidigt alldeles självklart och helt fantastiskt. Idag tänkte jag få till lite julkänsla här hemma. Jag ska ställa upp adventsljusstakar och tomtar, stryka gardiner och dukar och när det slutar regna, om det inte hinner bli för mörkt, ska jag även hänga upp utebelysningen.

Vad gör du, såhär en månad före julafton?

Skicka en kommentar

3 Kommentarer

  1. Det enda juliga jag har gjort idag är att köpa två julstjärnor , blommor idag. Hade tänkt baka lussekatter idag men då vi håller på och renoverar hemma och ska riva gipsvägg vill jag inte baka plus att jag kom på att jag glömde köpa saffran

    SvaraRadera
  2. Mina ljusstakar och stjärnor åkte upp igår! Idag ska jag tvätta och byta dukar och fixa mossa till adventsljusstaken!

    SvaraRadera
  3. Va underbart att du börjat fixa för att få julstämning. Jag har inte fått det så mycket hemma ännu, men desto mer på bloggen - som inte är en julblogg egentligen men som kommer agera det på ett speciellt i år genom att jag håller på med en grej som heter Godhetskalendern. Hoppas så att julälskare hittar dit trots att min blogg inte kan klassas som julblogg.

    SvaraRadera