Återblick: Julen 2013


I dagarna tre firade jag jul.
Jag sitter och lyssnar på julmusik, äter Dumle Gingerbread och kollar igenom gamla julbilder och kom på att jag aldrig la upp några bilder här från mitt julfirande förra året. 

Den 22 december var det julmys hemma hos mamma med julbord, klappar, must, glögg, godis och Grinchen.

Uppesittarkvällen, den 23 december, spenderade jag hemma med min pappa och syster. Vi spelade bingo, åt julmat och godis, drack julmust och kollade på Ensam hemma. Och eftersom att syrran skulle spendera julafton med sin pojkvän och åka tidigt på förmiddagen öppnade vi även julklapparna en dag för tidigt.

På julaftonsmorgonen klev jag upp ur sängen strax innan 10 för ett se på julkalendern. Sedan blev det grötfrukost framför Astrid Lindgrens jul innan syrran åkte iväg. Såg på Kalle Anka klockan 3, Kan du vissla Johanna?, lite av En julsaga medan ännu mer julmat lagades, Karl-Bertil Jonsson, Svensson Svensson och sedan Tomten är far till alla barnen. En lugn men rolig julafton med mycket filmmys och spel.

Skicka en kommentar

6 Kommentarer

  1. Vilka stämningsfulla & underbara bilder!

    SvaraRadera
  2. Precis som det ska vara! Jag längtar efter Grinchen, uppestittarkvällen och Svensson Svensson av det du skrev! :)

    SvaraRadera
  3. Mysigt inlägg, tack för stämningen :D

    SvaraRadera