Årets julsortiment på Hjärtat


Godsaker från Apotek Hjärtat.
Igår fick jag hem några av årets nyheter från Apotek Hjärtats julsortiment. En lakritsstång, saffran pistiller, glöggkrydda, lakritschoklad och svart te med apelsin och mörk choklad. Jag har hunnit lukta på glöggkryddan, som luktar så gott, och smakat på lakritschokladen. Recension om lakritschokladen kommer senare och glöggkryddan ska jag köpa vin till och spara till en mysig decemberkväll. Teet ska jag såklart också provsmaka och saffran pistillerna funderar jag på att mala ner och baka lussebullar eller saffransscones utav, för det kan man väl göra?

Se mer av Apotek Hjärtats julsortiment.

Har du något tips på vad man kan göra med lakritsstången?

Skicka en kommentar

5 Kommentarer

  1. Vad spännande, ser fram imot recension av alla sakerna :)

    SvaraRadera
  2. Chokladen ser god ut!:) Aldrig använt lakritsstång så jag har tyvärr inga tips... Väntar ivrigt på ett paket från Apotek Hjärtat själv:)

    SvaraRadera
  3. Har ett recept på gräddlakritskola med tunt skivade bitar lakrits i sig, testat receptet en gång och det blev riktigt bra! Saffransscones låter jättegott, om du gör dem någon dag får du gärna lägga upp receptet! :)

    SvaraRadera
  4. Hej! Supermysig blogg du har !! Undrar om du får hem gratis produkter för att prova,och hur gör man då isf?Mvh Linn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tusen tack!! Företag kontaktar mig och frågar om jag är intresserad att prova deras produkter, sedan är det upp till mig om jag vill blogga om det eller ej.
      xo

      Radera