Är det dags nu?


Är det dags för julen att komma in nu?
Vi har haft visningar på huset i helgen vilket innebär att det är städat lite noggrannare än vanligt, vilket i sin tur innebär att det är nästan julstädat här hemma vilket ger ett perfekt tillfälle att plocka fram julpyntet, eller i alla fall lite belysning som adventsljusstakar, adventsstjärnor och ljusslingor.
Så det sitter jag och funderar på. Det är lite tidigt, jag brukar vänta tills första adventsveckan men den är faktiskt bara en vecka bort. Jag kanske borde vänta till helgen i alla fall. Jag får fortsätta att grubbla på detta...


När planerar du att julpynta?

Skicka en kommentar

10 Kommentarer

  1. Jag planerar att göra det på fredag eller lördag på adventshelgen men jag har så himla svårt att hålla mig så det blir nog nu i helgen istället :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hade också tänkt göra det under adventshelgen men det är, som du säger, svårt att vänta... :)

      Radera
  2. I år ska jag julpynta under första advent :)

    SvaraRadera
  3. Eftersom mina minstingar fyller år på onsdag, så känns det som pm vi måste freda november... Men i hemlighet samlar jag julpynt, julklappspapper och adventskalend på hög.. Första advent får bli startskottet hos oss!

    SvaraRadera
  4. Jag förstår alla som inte orkar hålla sig, kan knappt hålla mig själv :)
    Men i början av nästa vecka åker julgardiner upp och julpyntet får komma fram under lördagen (om man orkar hålla sig vill säga) Men nu, dagarna innan försöker jag pyssla istället för att tänka på att julpynta, haha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är inte lätta att hålla på sig. Bra idé att försöka fokusera på något annat :)

      Radera
  5. Första advent brukar vi julpynta med stakar och stjärnor, och sedan tar vi fram lite mer några dagar efter lucia :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ungefär så brukar vi göra också, vanligtvis :)

      Radera