Två månader kvar...


... men inte till jul.
Tänk vad tiden har en tendens att gå fort ibland. Nu är det redan fredag igen, och helg, höstlov och endast två månader kvar till julafton. Jag kom på en sak, tidigare år har jag oftast skrivit "Två månader kvar till jul" men det stämmer ju inte, julen börjar mycket tidigare än den 24 december. För mig börjar julen den första advent, eventuellt den första december beroende på vad som kommer först, när julpynt kommer fram, godsaker börjar tillverkas och julkalendrar drar igång. Då är det jul. Julafton och julhelgen är mer som en avslutning på julen. Efter julhelgen brukar jag oftast känna mig ganska färdig för den här gången och längtar vidare till vad som komma härnäst. Men allt julfint får såklart stanna kvar ett tag, tills efter nyår minst.

När börjar julen för dig?

Skicka en kommentar

5 Kommentarer

  1. Det är samma för mig, julen börjar den första advent eller som du säger 1 december om den inträffar före.

    SvaraRadera
  2. Julen börjar alltis helgen knnan första advent, då åker julsakerna fram ♡

    SvaraRadera
  3. Samma för mig, julen börjar vid första advent :)

    SvaraRadera
  4. Kan inget annat än att hålla med om att det är jul hela december månad för mig:)

    SvaraRadera
  5. Där slog du huvudet på spiken! Det känns faktiskt som om julen tar slut efter julhelgen. Åtminstone så börjar den vid första advent precis som du säger :)

    SvaraRadera