Om fem veckor...

Adventsljusstaken 2013.
... tänder vi första ljuset!
Jag har börjat fundera lite på årets adventsljusstake, det är trots allt bara fem veckor kvar tills det första ljuset ska tändas. Ska jag göra något fint med blockljus på ljusfatet som de senaste två åren eller ska jag använda våran adventsljusstake formad som en kälke med vanliga röda stearinljus? Det lutar åt kälken faktiskt, jag saknar kälken, men jag gillar mitt ljusfat också. Fatet har dock fått stå framme året om så det kanske bara är rättvist om kälken får komma fram i några veckor också. Vilket dilemma, ho-ho-ho.

Adventsljusstaken 2012.

Brukar du göra något arrangemang med adventsljusstaken?

Skicka en kommentar

2 Kommentarer

  1. Vi brukar ha en gammal hederlig adventsljusstake, men har vissa år bytt ut mossan mot annan dekoration som mariannekarameller eller polkagrisar :).

    SvaraRadera
  2. Jag brukar vara tråkig och köra på en vanlig ljusstake med mossa och svampar. Har fått den som vi alltid hade då jag var liten den är inte fin men jag blir så nostalgisk av den

    SvaraRadera