Julfika och vintersmak


Årets första pepparkaka!
Idag, i regnet, gav jag och min syster oss ut på en cykeltur för att handla. Förutom lite mat fick vi även med oss pepparkakor, julmust och Loka's nya vintersmak hem. Så när vi återvände hem tände vi ljus och fikade med årets första pepparkaka, eller pepparkakor om man ska vara noga. Riktigt gott och så efterlängtat! Jag förstår inte varför jag har dragit ut på det så länge?

Vi provsmakade även Loka Vintersmak med kryddiga päron och kom snabbt överens om att den smakade väldigt bra och smaken passade perfekt i jul- och vintertid. Dock hade vi lite svårt för att komma fram till exakt vad den smakade... Päron och någon... julig krydda?.. 4 av 5, jättegott!

En sak till. Jag har insett att mina foton lätt dyker upp på Google och sedan på andra sidor/ bloggar så för att minska risken för "bildlån" utan angivning av källa så sätter jag från och med nu en vattenstämpel i form av bloggens logga på mina egenfotograferade bilder. Hoppas den inte är i vägen! Det är jätteroligt att mina foton är omtyckta men om du lånar dem, berätta gärna det och ange källan. Tack.


Har du smakat på Loka Vintersmak?

Skicka en kommentar

10 Kommentarer

  1. Dålig stil att låna bilder utan att fråga först. Har inte testat Lokan ännu

    SvaraRadera
  2. Nej jag har inte hunnit smaka den än, den har inte kommit in på de affärer jag kollat på. Men jag ska försöka prova den så fort jag kan :)

    SvaraRadera
  3. Har för mig att på någon julblogg så ska det finnas en lista över när de olika julmagasinen kommer ut, vet du möjligtvis var den här listan finns? :)

    SvaraRadera
  4. Åh, jag har inte haft min första julfika, måste ju bli av! :)

    sv: Jag tycker verkligen om din blogg och du har alltid så fina bilder, inspirerande inlägg samt så strålar din kärlek för julen ut i din blogg. Så vill jag också ha det i min blogg tillslut. Kramar!

    SvaraRadera
  5. Har för mig att jag sett en lista på någon julblogg när de olika julmagasinen kommer ut i butik, vet du vilken blogg det skulle kunna vara? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Cecilia har tipsat om flera jultidningsreleaser, scrolla lite här; http://svenskjul.blogspot.se/search/label/jultidning :)

      Radera
  6. Vad gott med julfika! Jag längtar själv så jag nästan dör efter lussebullar!!

    SvaraRadera
  7. Jag kom fram till att den smakade Päron och Ingefära! Himla god faktiskt :D

    SvaraRadera