Juleskum & vintermys


Första julspaningen på IKEA.
Idag efter skolan mötte jag upp min syster och vi åkte tillsammans till Bergvik för att julspana på IKEA. Jag hade inga större förväntningar så jag blev inte jättebesviken när allt jag hittade var två nya doftljus, Vintermys, varav den ena fick följa med hem. Dock höll de på och plocka fram massa rött på ljusavdelningen men några andra spår av jul fanns det ej. Eller jo, i IKEA FOOD-butiken fanns det julmust, pepparkakor och pepparkakshus. Jag köpte en flaska must men pepparkakorna smakade inte bra förra året så jag tänker inte köpa dem igen.

Efter lite annan shopping avslutade vi med att gå in på Ica Maxi, där jag faktiskt inhandlade årets två första julklappar. När vi ställer oss i kö för att betala vänder jag blicken mot godishyllorna och får syn på Juleskum. Alla sorter! Originalet, hjärtan med chokladöverdrag och årets nyhet; Pepparkaka. Jag älskar smaken och doften av pepparkaka så jag var helt enkelt tvungen att köpa med mig en sådan påse hem. Jag har nu provsmakat några stycken och tycker faktiskt om dem. Syrran var tveksam men jag tycker att smaken känns julig och påminner en del om pepparkaka. Dem är i alla fall mycket godare än förra årets knäcksmak, om ni frågar mig.

Synd att jag glömde kolla efter Dumle Gingerbread...

Skicka en kommentar

10 Kommentarer

  1. Hur doftade ljuset, rekommenderar du det?
    Men herregud jag hade behövt en sådan påse här i soffan nu för att fredagsmyset skulle varit komplett!
    Lyllo dig och va kul att dom var goda. Förra årets föll inte mig i smaken...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det luktar mycket gott och jag rekommenderar det absolut. Jag har inte tänt det ännu men jag tycker att doften påminner om pepparkaka precis som bilden på locket föreställer.

      Radera
  2. Va doftar ljuset? Har du testat det än?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte testat det ännu med utan att ha tänt det tycker jag att doften påminner om pepparkaka precis som bilden på locket föreställer. Det luktar mycket gott i alla fall :)

      Radera
  3. Julskummet måste jag leta efter nu :)

    SvaraRadera
  4. hoppas jag gillar dem mer än förra året, som du skrev! känner mig dock tveksam då jag inte brukar gilla smaken av pepparkakor på annat än just pepparkakor :)

    SvaraRadera
  5. Vill så gärna hitta juleskumet, men i år är det nog lite försenat hit..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du hittar det snart, det var gott ;)

      Radera
  6. Åh vad gott!!! mysig blogg!:)

    SvaraRadera