Första oktober

Bilder: Tumblr
Två månader till julpynt!
September gick förbi fort och nu är oktober här, månaden då julen brukar börja smyga in i butikerna om den inte redan har gjort det. Det är exakt två månader kvar tills julkalendern drar igång och julpynt börjar komma fram. Jag vet inte när jag ska pynta i år. I morgon ska jag på lägenhetsvisning och om flytten hinner bli av under hösten har jag förhoppningsvis en ny liten bostad att dekorera till jul. Det skulle vara väldigt roligt!

Nu ska jag ta en varm dusch och sedan bädda ner mig i sängen med en film. Jag känner av en förkylning i kroppen men har inte råd att bli sjuk igen, jag har redan missat för mycket i skolan.

Hur lindrar man snabbast en förkylning?

Skicka en kommentar

5 Kommentarer

  1. Jag brukar överdosera på C-vitamin brustabletter så fort jag känner något - det brukar få stopp på basiluskerna:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset. Jag kanske ska köpa på mig lite C-vitamin, det kan vara bra att ha hemma vid sådana här tillfällen :)

      Radera
  2. Vilken jättefin och mysig blogg du har!
    Håller tummarna för lägenheten och att förkylningen inte blossar upp..
    Te med ingefära, massa c-vitamin (satsumas) och varmt på fötterna säger jag mot förkylning :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, detsamma!
      Tack för tipset. Satsumas har jag ju faktiskt några hemma så får testa det :)

      Radera
  3. Hoppas du slipper bli sjuk, jag har själv missat en hel del skolarbete pga av förkylning och sedan blev barnen sjuka också. Men jag tror jag är någorlunda ikapp nu i alla fall.

    SvaraRadera