Julen på IKEA 2014

Bilder: IKEA's pressrum
Bling-bling eller rött och traditionellt.
IKEA har som vanligt flera alternativ. Jag måste medge att jag först var lite skeptisk när jag fick se pressbilderna, detta kändes inte vara något för mig, men efter lite övervägande och lek med tanken har jag nu ändrat mig. Jag gillar den traditionella julen med rött och vitt och inslag av guld och silver så jag kan tänka mig att kombinera flera ting ur IKEA's julsortiment. Jag gillar även att göra pynt själv och det inspirerar IKEA till i år.

Jag avslutar med några favoritting. Snöbollsljusen var bara för söta och är ett måste att få med hem under årliga julshoppingen som inte alls är långt borta nu. I oktober släpps julsakerna. Jag längtar efter fler produktbilder, då kommer jag berätta mer om vad jag planerar att kika på och eventuellt köpa.

Vad tycker du om IKEA's jul?

Skicka en kommentar

3 Kommentarer

  1. Nä, det mesta av årets sortiment är inget att hurra för tycker jag. Alldeles för platt, sterilt och omysigt. Dock kanske man kan kombinera några grejer och få till det som du skriver. Det kanske också är lättare att se hur juligt det faktiskt kan bli om man är på plats och ser pyntet i butik. Vi får se. :)

    Sv: Tack så hemskt mycket för fin kommentar om mina julbilder. :D

    SvaraRadera
  2. Håller med föregående talare, alldeles för omysigt. Jag har över lag varit besviken på Ikeas julsortiment de senaste åren, när jag var liten minns jag julavdelningen på Ikea som oändlig och glittrande. Men som sagt några saker kan man säkert hitta. De byggbara "3D-pepparkaksformarna" fanns förra året och de har jag redan införskaffat men ej hunnit prova. Blockljuset som ser ut som en stickad tröja känns som ett måste för mig som älskar ljus :)
    Tack för en fin blogg!

    SvaraRadera
  3. Jag kände mig inte så särskilt lockad av pressbilderna men ibland är saker finare i verkligheten. Vet dock inte om jag hinner besöka nåt IKEA innan jul i år men jag ska till Ullared och det räcker ju gott det med men jag hoppas på att hinna med ett IKEA besök oclså

    SvaraRadera