Första september


Första höstmånaden.
Jag har hållit tillbaka ganska mycket de senaste veckorna när det kommer till att julblogga, dels för att jag har varit sjuk och inte orkat men också för att jag har känt mig osäker på hur mycket jul jag egentligen vill dela med mig av redan i augusti, för jag vill ju inte leverera allt på en gång och inte ha något kvar när julen verkligen kommer. Men samtidigt så borde jag ju veta att det kommer mera näst hela tiden, detta är ju trots allt mitt tredje år som julbloggare. Så jag släpper på spärren nu.

Nu är augustimånad slut och sommaren är över. September är här och hösten börjar titta fram. Vädret är svalare, speciellt på kvällen, och löven börjar skifta färg. Jag har redan haft behovet att använda höstjackan och snart behövs säkert mössan, halsduken och vantarna också. Jag har även köpt mig ett par nya fodrade höstkängor men de får jag nog vänta lite med att använda.

Om en månad borde vi kunna börja se lite jul i butikerna. Förra året gjorde jag min första julshopping på IKEA redan den 4 oktober, en liten sådan dock, och åt även årets första pepparkaka samt drack årets första julmust dagen därpå. Den 3 oktober gjorde jag även årets första julmustupptäckt på Ica.
Inom två månader kommer alla butiker ha jul, garanterat.
Och snart är det dags för årets Blossa också!

Visst är det härliga höstmånader vi har framför oss!

Skicka en kommentar

2 Kommentarer

  1. Hösten är underbar tycker jag, Hoppas du är frisk igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den är inte så dum. Ja, jag är nästan helt återställd nu, tack.

      Radera