Årets glöggnyheter från Saturnus

Bild: Saturnus pressrum
Lusse & pepparkaka!
Saturnus glöggnyheter för 2014 är Lusseglögg och Pepparkaksglögg och som är ett samarbete med Kockens kryddor och Nyåkers pepparkakor, och kombinerar 100-årig tradition med nytänkande smakkombinationer. 

"Saturnus gyllene Lusseglögg är kryddad med världens dyraste krydda, levererad av skånska Kockens. Den har en tydlig och mycket fräsch saffranssmak, balanserad med traditionella glöggkryddor.

Pepparkaksglöggen är fyllig och mustig. Här kompletteras de klassiska julkryddorna kanel, kardemumma, kryddnejlika, ingefära och pomerans, med smaken av pepparkakor från Nyåkers pepparkaksbageri i Västerbotten."

"Lusseglögg går lika bra att servera som en kall cocktail med krossad is och en skiva apelsin. Men Pepparkaks­glöggen ska serveras varm. Gärna med skållad mandel och salta tilltugg," tipsar Louise Ahlander, produktchef på Saturnus.

Jag har ännu inte riktigt lärt mig att tycka om glögg, fast jag jobbar på det, men om jag skulle testa någon av dessa så skulle jag vilja smaka på Pepparkaksglöggen. Jag gillar det mesta som smakar eller luktar pepparkaka så denna skulle kanske vara något för mig...

Glöggarna finns i butik från och med vecka 44.

Skicka en kommentar

0 Kommentarer