Ännu en härlig lista


Jullista #4
Det är endast september men jag har redan hunnit besvara tre jullistor och här kommer den fjärde som är från Helene.

1. När är det ok att börja adventspynta respektive julpynta enligt dig.
Fredagen eller lördagen innan första advent brukar jag plocka fram det mesta av pyntet, men granen får såklart vänta lite och ibland även en del tomtar.

 2. Var förvarar du dina julsaker?
Det mesta får jag ner i en stor plastlåda som nu står i garderoben, lite har jag även på en hylla i mitt rum. Gardiner och dukar ligger bland alla andra textilier.

3. Hur mycket julsaker har du?
Ganska lagom mycket tror jag, faktiskt.

4. Lagar du ditt eget julgodis och i så fall vadå?
En del lagar jag själv så som knäck, ischoklad (med diverse smaker) och chokladtryffel. I år ska jag nog testa fudge och kola också.

5. När börjar du känna att det är jul?
I november när butikerna har fått fram sitt julsortiment.

6. Till vem köper du julklappar?
Mina föräldrar och syskon.

7. Har du börjat klura på årets önskelista?
Ja, jag har fått ihop en liten lista...

8. Vilka är dina tre bästa jullåtar?
1. I Saw Three Ships
2. Sleigh Ride
3. Mössens julafton

9. Vad ser du allra mest fram mot denna julen?
Mys, värme, dofter och godsaker.

10 . Tio snabba:
Kungsgran eller vanlig gran. Kungsgran
Rödvinsglögg eller vitvinsglögg. Vitvinsglögg
Lutfisk eller risgrynsgröt. Risgrynsgröt
Skickar du riktiga julkort eller e-mailjulkort. Riktiga julkort
Kalle Anka eller Karl-Bertil. Kalle Anka, men gärna båda
Julklapp på morgonen eller bara julklappar vid julklappsutdelningen. Vid julklappsutdelningen
Julklappar direkt efter Kalle eller senare på kvällen. Efter Kalle
Senapssill eller löksill. Ingen sill för min del
Christer Sjögren eller Chris Rea. Chris Rea
Tomten är Far till alla barnen eller Love Actually. Tomten är far till alla barnen

Skicka en kommentar

4 Kommentarer

  1. Hej. Va roligt att du ville fylla i min lista. Så kul att se andras funderingar och svar på sånt som jag ibland funderar över!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var en rolig lista att fylla i!

    SvaraRadera
  3. Åh Mössens julaftona hade jag glömt. Den är underbar!

    SvaraRadera