Tjuvarnas jul - Trollkarlens dotter

Bild: Yellow Bird
Charlie söker efter sitt förflutna.
I höst har den fristående filmen med karaktärerna från julkalendern Tjuvarnas Jul biopremiär. Tjuvarnas Jul från 2011 är en kalender som ligger mig varmt om hjärtat. Den är så bra, julig och mysig, precis som en julkalender ska vara. Jag tror att det var någon gång under förra året som jag fick höra för första gången att kalendern skulle få en uppföljare i form av en film, jätteroligt tänkte jag sedan funderade jag inte mer på det. Idag fick jag se på Victorias blogg att trailern har kommit ut och att filmen beräknas ha premiär den 14 november. Jag ska definitivt kolla med min syster om hon vill följa med och se den, hon älskar Tjuvarnas Jul!

"I denna fristående biofilm finns hittebarnet Charlie, som nu funnit en familj i den fd. ficktjuven Kurre och pigan Gerda. När Kurre och Gerda får ett eget barn känner sig Charlie bortvald. Ett kringresande tivoli passerar staden och Charlie träffar en mystisk trollkarl som visar henne en värld av magi och spännande upptåg. Men vad döljer han egentligen för hemlighet?"



Hur intresserade av att se filmen är ni?

Skicka en kommentar

3 Kommentarer

  1. Tjuvarnas Jul är en av de absolut mysigaste och bästa julkalendrarna, så det är ett måste att se filmen, längtar! :)

    SvaraRadera
  2. Den verkar bra! Hoppas det blir några biobesök i höst!

    SvaraRadera