Sju julfrågor

Jullista #2
Här kommer säsongens andra jullista som jag fann hos Michelle.

1. Om du fick vara en karaktär i en julfilm, vilken film och vilken karaktär skulle du vara? Motivera gärna.
Oj, jag har ingen aning... Kanske någon från Polarexpressen för att det verkar väldigt roligt att få besöka tomtelandet, åka tåget och så vidare. Eller kanske någon från Grinchen för att deras stad är så jäkla mysig! Jag skulle kunna tänka mig att vara en nisse från Nu är det jul igen också.

2. Om du måste välja en symbol för julen, vad skulle du ha valt och varför?
Troligtvis en julgran för att den representerar mycket jul och är för mig det viktigaste julpyntet eller en tomteluva för att den representerar jultomten och allt vad han innebär.

3. Vad dricker du helst under jultider? Ex: Äggtoddy, varm choklad, te, kaffe, julmust, glögg?
Varm choklad och julmust, gärna enbärsmust också.

Bild: Tumblr
4. Har du någon jultradition hemma som du inte kan tänka dig att vara utan?
Den enda traditionen vi har är att vi firar jul, sedan kan det se lite olika ut från år till år. Det vill jag inte vara utan.

5. Vilken julfilm är din favorit och varför?
Nu är det jul igen-trilogin går alltid hem.

6. Om du bara fick lyssna på en julskiva fram till jul, vilken skulle det bli? Motivera gärna.
Amy Daimond's En helt ny jul eller The Baseballs Good Ol' Christmas. De är båda väldigt mysiga och två av mina favoritjulalbum.

7. Tittar du på Kalle varje julafton? Vilken del är din favorit?
Inte exakt varje, det varierar lite beroende på vart jag firar jul och vad andra vill göra. Mina favoritdelar är Plutos julgran och Tomteverkstaden.

Skicka en kommentar

2 Kommentarer

  1. Polarexpressen är superfin! Jättemysig film! :)

    sv: Olaf är jätterolig! Rekommenderar verkligen filmen Frost, super mysig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med! :)

      Tack för rekommendationen :)

      Radera