Sensommarförkylning

Dagens motto | Bild: Tumblr
Jag njuter inte av sensommarsolen.
Med svullen hals och förkylning sitter jag här och äter en sen frukost bestående av risgrynsgröt med kanel och en stor mugg med varm choklad. Jag har sovit så dåligt i natt och har inte orkat äta något förrän nu. Men jag är tacksam över att jag inte är täppt i näsan, det är så jobbigt att inte kunna andas, utan förkylningen sitter mer i halsen och bröstet med mest halsont och lite hosta. Jag håller mig inomhus idag och hoppas på att bli frisk(are) tills i morgon när pappa fyller år och gäster kommer hit. Ögoninflammationen som jag har brottats med i två veckor (den försvann men kom tillbaka) börjar i alla fall att avta äntligen.

Nu ska jag dricka min choklad, jag älskar att äta och dricka varmt när jag har ont i halsen, och läsa julbloggar med lite julmusik på låg volym i bakgrunden. Ja, jag har börjat med julmusiken lite diskret vid juliga tillfällen...

Hoppas ni är friska och pigga!

Skicka en kommentar

2 Kommentarer

  1. Din stackare!!! Hoppas du blir frisk snart! Men det är bättre att vara sjuk nu än närmare jul:) Fast risgrynsgröt och varm choklad låter inte helt fel - jag har själv börjat bli sugen på risgrynsgröt:)

    SvaraRadera
  2. Krya på dig! Förkylningarna verkar ha slagit till tidigt i höst, ja innan hösten, här är vi också lite hostiga och har halsont.

    SvaraRadera